برگزاری کارگاه آشنایی با سبک‌ها و روند تولید بازیهای رایانه‌ای

با هدف آشنا کردن دانشجویان رشته انیمیشن با فرصتها و چالش‌‌های شغلی و هنری صنعت بازیهای رایانه‌ای
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۸ کد : ۶۶۰۷ اخبار امورفرهنگی
تعداد بازدید:۱۵۲

کارگاه آشنایی با سبک‌ها و روند تولید بازیهای رایانه‌ای با همکاری انجمن علمی گروه هنر دانشکده روز سه شنبه 19 اردیبهشت 1401 به میزبانی محمد هادی مجیدی، مدرس درس موسیقی و صداگذاری در انیمیشن دانشکده و با هدف آشنا کردن دانشجویان رشته انیمیشن با فرصتها و چالش‌های شغلی و هنری صنعت بازیهای رایانه‌ای در فاز دو برگزار شد.
در ابتدا مهندس پوریا شفیعی طراح بازیهای مستقل و استاد مدعو این کارگاه، به تبیین و معرفی سبک‌های متنوع بازیهای رایانه‌ای در این صنعت پرداخت و با ارائه نمونه‌هایی درباره ویژگی‌های هر سبک، مخاطبین بالقوه و چالش‌های تولید آنها توضیحاتی ارائه نمود. همچنین این موضوع مطرح شد که هسته اصلی تیم‌های تولید بازی‌های رایانه‌ای از طراح بازی، تیم فنی(برنامه نویس) و تیم هنری تشکیل میشود و ابعاد این تیم‌ها بر اساس نوع بازی متفاوت است.
در ادامه به موضوع راه‌های جذب سرمایه و همچنین محدودیت خلاقیت‌های هنری در بازی‌سازی پرداخته شد.
استاد شفیعی در پاسخ به دانشجویان در خصوص شرایط بازار کار و موقعیت‌های شغلی اظهار نمود: با توجه به رشد این صنعت در کشورمان و به دلیل بازار جهانی و امکان ارزآوری این رشته، موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی برای فعالان انیمیشن، تصویر سازی، موسیقی و صداگذاری وجود دارد.
وی افزود: به دلیل تجمیع همزمان رشته‌های هنری و برنامه‌نویسی از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است و پتانسیل بی‌نظیری برای تولید باکیفیت بازی در این دانشکده می‌باشد که لازمه آن همکاری معنا دار دو گروه کامپیوتر و هنر خواهد بود.
مهندس شفیعی درپایان سخنان خود، به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.
همچنین استاد محمد هادی مجیدی، ابراز امیدواری کرد: با همسو کردن پروژه های پایان ترم دانشجویان انیمیشن و برنامه نویسی قدم های اولیه برای تشکیل یک هسته بازی سازی در دانشکده  برداشته خواهد شد، که البته نیازمند همراهی مسئولین و مدیران، خواهد بود.
قابل ذکر است کارگاه مربوطه به صورت تصویری ضبط شده است و به زودی با همکاری واحد آی تی دانشکده، در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.


نظر شما :