برگزاری جلسه هم اندیشی، بررسی و تبیین راهکارهای عفاف و حجاب در دانشگاه

به همت شورای فرهنگی دانشکده همراه با ارائه راهکارها و نقطه نظرات و پیشنهادات در راستای توصیه های راهبری وزارت علوم
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۶۵۳۴ اخبار امورفرهنگی
تعداد بازدید:۱۴۳

به گزارش روابط عمومی، جلسه هم اندیشی، بررسی و تبیین راهکارهای عفاف و حجاب  در دانشگاه به همت شورای فرهنگی دانشکده شریعتی، امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه، همراه با جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر جلیلی معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام بنیان‌جوادی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه، سرپرست دانشکده شریعتی، معاونین، اساتید، همکاران دانشکده و دانشجویان تشکلهای بسیج و انجمن اسلامی، در سالن شورا، برگزار شد.
دکتر عسگری معاون دانشجویی – فرهنگی دانشکده، در ابتدا گزارشی از فعالیتها و برنامه‌های عفاف و حجاب در دانشکده، ارائه نمود.
سپس دکتر جلیلی طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه مبدا تحولات است و باید بر جامعه تاثیر بگذارد چرا که اگر دانشگاه، اصلاح شود، جامعه ، اصلاح میگردد اما امروزه متاسفانه دانشگاههای ما تاثیرپذیر از جامعه شده اند و نقش نخبگان در این زمینه کمرنگ، شده است. بنابراین شما عزیزان در محیط دانشگاهی که با نسل جوان در ارتباط هستید، بسیار می توانید اثرگذار باشید.
معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه با بیان توصیه های سیاستی وزارت علوم و راهبردها و راهکارهای ارائه شده در خصوص عفاف و حجاب، افزود: خوشبختانه در فضای عملی نیروهای با اقتدار بسیار داریم اما باید کارهای عمیق فرهنگی و تبیینی صورت گیرد و این توصیه ها و راهبردها، بومی سازی و اجرا گردد. هویتها دچار آسیب شده است که باید، بررسی و پژوهش انجام شود تا بتوان راهکارهای عملی با شیوه های مناسب ارائه شود تا بتوان فرهنگ عفاف را نهادینه کرد.
حجت الاسلام بنیان جوادی توجه به امر به معروف یعنی تبیین در کنار معروف را مهم قلمداد کرد و تاکید نمود: کار باید دلی همراه با دلسوزی  انجام گیرد تا عملکرد آن موثر باشد.
دکتر بسطامی، در تکمیل سخنان معاون فرهنگی – دانشجویی دانشکده، به اقدامات صورت گرفته در راستای اطلاعیه وزارت علوم و 8 گام راهبری در این خصوص، اشاره نمود و تصریح کرد: ما و همکاران در دانشکده با ارائه ی قوانین و مقررات عفاف و حجاب و آگاهی بخشی به دانشجویان،  سعی نمودیم تا این موارد تا حد امکان اجرایی گردد.
وی خطاب به اساتید، خاطر نشان کرد: همه اساتید معارف و دیگر اساتید، بهترین تریبون برای آگاهی دادن به دانشجویان می باشند تا دانشجویان در امنیت و آرامش، مشکلات خود را بیان کنند.
در این نشست حاضرین،  نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه نموده و به بیان طرحهای کاربردی خود پرداختند.


نظر شما :