چهارمین نشست مجمع اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت و پارچه و لباس به میزبانی دانشکده شریعتی

با حضور دبیران انجمن های علمی دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای دختران سراسر کشور
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۶۳۸۳ اخبار امورفرهنگی
تعداد بازدید:۲۲۴

چهارمین نشست مجمع اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت، پارچه و لباس روز یکشنبه 14 اسفندماه1401 به میزبانی دانشکده شریعتی با حضور دکتر بسطامی سرپرست دانشکده، دکترعسگری معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر بابایی استاد مشاوره اتحادیه انجمنهای طراحی پارچه و لباس دانشکده و دبیر انجمن های علمی این رشته برگزار شد.
در این نشست دکتر بسطامی طی سخنانی اظهار داشت: رشته‌ای که در حال حاضر شما در آن درس می خوانید صنعت به آن نیازمند است  وبا تمام مشاغل و افراد جامعه در ارتباط خواهد بود و نقش بسیار موثری در فرهنگ جامعه دارد و می تواند بیشترین نقش را در اقتصاد خانواده داشته باشد. بنابراین با برنامه ریزی و داشتن هدف و تمرکز پیش بروید و پشتکار و همت داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید و این را بدانید که موفقیت در هر رشته و حوزه ای با افزایش آگاهی و دانش صورت می گیرد.
سرپرست دانشکده در ادامه تصریح کرد: دانشکده شریعتی امکانات و پتاسیل خوبی از جمله راه اندازی مرکز نوآوری و مرکز ارتقاء مهارت و اتصال به بازار برای این رشته دارد که در نظر داریم شکاف صنعت و دانشگاه را کمرنگ کنیم و در این راستا برای هرگونه همکاری و حمایت خود از فعالیتهای شما عزیزان، اعلام آمادگی می نماییم. از فرصت ها به خوبی بهره مند شوید امیدوارم این نشست دو روزه سرشار از خیر و برکت برای شما عزیزان باشد.
در ادامه دکتر بابایی استاد مشاوره اتحادیه، به اهمیت و ضرورت پرداختن به حوزه طراحی پارچه و لباس، اهداف اتحادیه و انتظارات از دبیران مراکز پرداخت و ضمن ارائه توضیحاتی درباره اتحادیه انجمن های علمی، خطاب به دبیران انجمن، بیان داشت: جستجوهای علمی در رشته خود انجام دهید و نیاز سنجی از مراکز خود داشته باشید و به اتحادیه انتقال دهید تا متناسب با نیاز روز و تکنیکهای جدید، دوره های آموزشی سودمند و تکمیلی  که در سرفصلهای درسی، تعریف نشده است، برگزار نماییم. در مراکز خود جذب دانشجو داشته باشید و در انجمنهای علمی، هدفمند پیش بروید و امیدوارم بهترین بهره برداری از دستاوردهای علمی و حرکت رو به جلو داشته باشید.

سپس دکتر الهی مدیر گروه طراحی دوخت، پارچه و لباس دانشکده شریعتی به عنوان سخنران این نشست در خصوص کارکردهای لباس در فرهنگ و حکمت ایران اسلامی، صحبت نمود.

همچنین دبیر انجمن علمی دانشکده شریعتی، دانشجو الهام تمر آبادی با ارائه پاور پوینت به توضیح فعالیتهای انجام شده توسط انجمن پرداخت و در ادامه میهمانان مراکز به معرفی خود و مرکز و فعالیتهای انجمن های علمی خود پرداختند.

گفتنی است در روز دوم این نشست، دکتر محمدرضا جلیلی سرپرست معاونت فرهنگی - دانشجویی به صورت بر خط ضمن خیر مقدم به دست اندرکاران و دانشجویان شرکت کننده، طی سخنانی به نقش لباس در عفاف و حجاب، اشاره نمود و در مورد کرامت انسان در قرآن و اشرف مخلوقات بودن، مطالبی را بیان نمود و در پایان سخنان خود، انتظار تلاش علمی بیشتر از دانشجویان انجمن، خواستار شد.

شایان ذکر است این نشست دو روزه با برگزاری سخنرانی علمی تخصصی، اجرای دو کارگاه آموزشی الگو سازی به روش pattern star و نقشهای خلاقانه و با ثبات روی پارچه، پرسش و پاسخ و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات توسط دبیران انجمن، به کار خود پایان خواهد داد.

 

 



نظر شما :