برگزاری سمینار معماری و طراحی مبتنی بر پزشکی مدرن و طب سنتی

۰۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۶ کد : ۶۰۲۲ اخبار امورفرهنگی
تعداد بازدید:۲۰۳

به گزارش امور فرهنگی دانشکده، به همت انجمن علمی معماری، سمینار شیوه ای ساده برای یک طراحی روشمند با موضوع طراحی مبتنی بر پزشکی مدرن و طب سنتی، روز یکشنبه 20 آذرماه، با حضور استاد احمد مظفری در محل تالار اندیشه دانشکده برگزار شد.
در این سمینار علمی، اثر متقابل معماری و علوم دیگر و همچنین تاثیر معماری در سلامت جسم و روان بررسی گردید.
استاد مظفری ضمن پرداختن به مباحث میان رشته ای علوم انسانی و طراحی معماری و چیستی و چگونگی رابطه انسان و محیط و کیفیت فضای زیست او، اظهار داشت: از آنجا که بخشی از فضاهای ساخته شده توسط انسان بعنوان آثار معماری و فضاهای شهری میباشد، پرداختن به این مسئله ضرورت دارد چرا که  تأثیر سوء محیط در جوامع شهری و صنعتی بر روان آدمی و میزان شیوع انواع بیماریهایی چون اضطراب و افسردگی، لزوم توجه مناسب به محیط پیرامون جهت حفظ سلامت روانی را به ما گوشزد میکند. تنشهای روانی بعنوان مهمترین عامل مخاطرات روحی و جسمی در مقابل ما قرار گرفته که یکی از اصلی ترین دلایل آن محیط نابسامان شهری و معماری سکونتگاههای ماست. برای مثال از تأثیر شرایط محیطی نامطلوب بر انسان، معمولاً به اختلالات رفتاری افراد و گروههایی اشاره میشود که در شهرهای پر جمعیت سکونت دارند و از نظر سازگاری با شرایط محیط، به ویژه معماری محیط، با مشکلات رو به رو میشوند.
وی در دامه در خصوص نسبت انسان و معماری، آشنایی با رابطه پزشکی مدرن و معماری، آشنایی با طب سنتی و رابطه آن با معماری و معماری محیط که خود دارای چهار بعد؛ عناصر کالبدی، عناصرمحیطی، عوامل زیبایی و نظافت و آراستگی محیط می باشد که بر سه حیطه؛ روانشناختی، فیزیولوژی و جسمانی انسان مؤثر است، مطالبی بیان نمود.


نظر شما :