برگزاری سومین نشست مجازی اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت، پارچه و لباس به میزبانی دانشکده شریعتی

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰ کد : ۴۵۵۱ اخبار امورفرهنگی
تعداد بازدید:۳۱۵

سومین نشست اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت، پارچه و لباس روز شنبه 7 اسفندماه1400 به میزبانی دانشکده شریعتی با حضور دکتر دستگردی مدیر کل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، مهندس مرضیه گرد رئیس دانشکده، خانم عسگری معاون فرهنگی دانشجویی، خانم دکتر الهی مدیر گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده و دبیر انجمن های علمی این رشته برگزار شد.
در این نشست دکتر دستگردی در ابتدای سخنان خود بیان داشت: هدف از راه اندازی این انجمن ها، این است که بتوانیم فضا و شرایطی را فراهم کنیم تا اگر دانشجویی در کلاس درس فرصت و زمان یادگیری سرفصل های درسی و یا آشنایی و شناخت از حوزه بازار کار رشته خود را نداشته باشد، بتواند در این اتحادیه ها فرا بگیرد و اتفاقات مثمر ثمری رقم بخورد.
مدیر کل فرهنگی خطاب به دبیران انجمن ها گفت: استعداد یابی را در این مجموعه مد نظر بگیرید و دانشجویان توانمند و مستعد را شناسایی و به بازار کار، معرفی نمایید. آموزشهای لازم را جهت حضور موفق دانشجویان و دانش آموختگان در جامعه و بازار کار، ارائه دهید تا بتوانند فضاهای واقعی شغلی خود را تجربه کنند تا با اعتماد به نفس بیشتری در حرفه ی مربوط به رشته خود حضور یابند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از رشته هایی که به برکت حضور استادان باتجربه و دانشجویان فعال، بسیار قوی و توانمند شده است، همین رشته طراحی دوخت می باشد که هم کشور احتیاج دارد و هم در حوزه فرهنگی نیاز است تا فضا و امکاناتی در اختیار دانشجویان قرار گیرد که ضمن یادگیری آموزشهای موثر،  برای تولید پوشاک مناسب بانوان اسلامی، فعالیت کنند.
همچنین خانم مهندس گرد در ابتدای سخنان خود، بیان داشت: متاسفانه مسئله کرونا آسیب جدی به بدنه ی آموزش وارد کرده است ولی به نظر می رسد،  تشکل‌هایی مثل اتحادیه و انجمن های علمی می‌توانند این نواقص را برطرف کنند و جای بسی خرسندی است این اتحادیه همچون گذشته فعال و پویا می باشد.
وی در ادامه افزود: در مجموعه ی دانشکده شریعتی سعی شده است برای دانشجویان علاقمند به فعالیت در حیطه طراحی پارچه و لباس و دوخت، فضاهایی را طراحی کنیم  از جمله ایجاد مرکز نوآوری تخصصی دوخت که بی سابقه بوده است و معاونت پژوهش ریاست جمهوری طی بازدید از دانشکده شریعتی، این مجموعه را، اولین مرکز آموزش تخصصی اعلام نمود و در این راستا کانون‌های دانشجویی، انجمن های علمی و هم علاقه مندانی که فارغ التحصیل هستند می توانند از این مرکز استفاده نمایند.
رئیس دانشکده ضمن اعلام خبری مسرت بخش در خصوص ایجاد مرکز توسعه ی آموزش و مهارت آموزی تصریح نمود: علاوه بر مرکز نوآوری، ایجاد مرکز توسعه آموزش و مهارت آموزی کشور یکی از بزرگترین اقداماتی بود که در این زمینه صورت گرفت که سرمایه گذاری بسیار جدی بر روی آن شده است. در حال حاضر چهار گروه متولی این امر هستند و اکنون این مرکز، آماده بهره برداری می باشد. این مجموعه ی مهارت آموزی، مرکزی خواهد بود تا آموزش های لازم و مورد نیاز بازار کار ارائه گردد.
وی اذعان نمود: در این مرکز تخصصی علاوه بر دانشگاه و نماینده وزارت کار، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت نساجی و پوشاک ایران نیز حضور دارند تا عملا واسطه ها را حذف کرده باشیم.
 رئیس دانشکده خاطر نشان کرد: از ویژگیهای مثبت دیگر این مرکز، تعریف آموزش های پودمانی می باشد که می توان کسب یک مهارت ویژه را آموزش داد و همچنین مرکزی است برای آموزش‌های بین المللی با استفاده از مربیان بین المللی و دیگر اینکه به شکلی آموزش مربی هم خواهد شد. این فضاهای آموزشی هم برای دانشجویان و هم برای همه فارغ التحصیلان قابل استفاده می باشد و علاقه مندان هرچه  بیشتر آموزش ببینند و مهارت کسب کنند، سودآفرین تر خواهند بود و نقش موثرتری در جامعه هم برای خود و هم دیگران، خواهند داشت‌ و این را بدانید درهای دانشگاه فنی و حرفه ای به روی دانشجویانش همیشه باز است و پیوند ما با فارغ التحصیلان ادامه خواهد داشت که بهترین مکان برای فعالیت در همین اتحادیه ها می باشد.

همچنین دکتر الهی ضمن بیان نکاتی در خصوص اهمیت کار تیمی، روش های توسعه مهارت کار تیمی، ضعف های مهم در فعالیتهای گروهی و ساختار اتحادیه ها و انجمن های علمی و همچنین مشکلات موجود در عدم کارایی فعالیتهای گروهی در فضای دانشگاه پرداخت و در پایان با ارائه‌ی یک الگوی موفق در دنیای مد، خاطر نشان کرد: در هر حوزه ای عالی ترین اقدام، توسط تیم و گروهی از افراد رقم می خورد و ما باید به این باور برسیم که اگر در قالب تیم فعالیت کنیم، بسیار موفق خواهیم بود.

 
 
 

نظر شما :