اولین نشست مجمع اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت و پارچه و لباس به میزبانی دانشکده شریعتی

۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹ کد : ۱۴۷۹ اخبار امورفرهنگی
تعداد بازدید:۶۹۲

اولین نشست مجمع اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت و پارچه و لباس روز چهارشنبه 20/9/98  به میزبانی دانشکده شریعتی با حضور دکتر دستگردی مدیر کل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، مهندس مرضیه گرد رئیس دانشکده، خانم عسگری معاون فرهنگی دانشجویی، خانم جعفری کیان مدیر گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده و دبیر انجمن های علمی این رشته برگزار شد.
در این نشست دکتر دستگردی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه خدا را در همه جوانب زندگی چه در کلاس و چه در زمان کار درنظر بگیرید، اظهار داشت: رشته ای که در حال حاضر شما در آن درس می خوانید می تواند به فرهنگ جامعه، به آینده و به پوشش خانواده ها و فرزندان کمک کند و نصیحت من به شما این است که در کنار هدف های مادی و فعالیت هایی که دارید یک هدف ارزشی و معنوی تعیین کنید و به نوعی نذر فرهنگی داشته باشید که سرعت موفقیت تان را چند برابر خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: با برنامه ریزی و داشتن هدف و تمرکز پیش بروید و پشتکار و همت و صبر داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید و این را بدانید که موفقیت در هر رشته و حوزه ای با افزایش آگاهی و دانش صورت می گیرد از تاریخ تمدن ایران کمک بگیرید و از دانش کشورهای دیگر هم استفاده کنید و آنها را  بومی سازی نمایید.
مدیر کل فرهنگی خطاب به دبیران انجمن ها گفت: شما با تمام مشاغل و افراد جامعه  در ارتباط خواهید بود و نقش بسیار موثری در فرهنگ جامعه دارید. در میدان حضور داشته باشید و فضاهای شغلی خود را تجربه کنید. با افراد موفق گفتگو و مصاحبه ترتیب دهید، اطلاعاتتان را در شته ای که تحصیل می کنید بالا ببرید ، عشق به رشته و کارتان داشته باشید و بازار و اقتصاد رشته تان را به درستی شناسایی کنید و آینده خود را در کار، کوچک نبینید.
دکتر دستگری در پایان خاطر نشان کرد:  اولین نگاه در موفقیت را در خودتان ایجاد کنید و اثری را که خلق کردید اول خود استفاده نمایید، به خودتان اعتماد به نفس دهید و به دیگران هم منتقل کنید. اگرها را از ذهن موفق خود بیرون و منفی های موجود در کسب و کار را از خود دور کنید  تا تغییر را ببینید و آینده درخشان را دست یافتنی کنید، از افراد منفی فاصله بگیرید، موفقیت های خود را یادداشت کنید چرا که انرژی های مضاعف در طول مسیر خواهید گرفت.
همچنین مهندس مرضیه گرد رئیس دانشکده  شریعتی ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به مدعوین، میهمانان و دبیران انجمن ها، رشته طراحی دوخت، پارچه و لباس را از رشته های هنری اثرگذار در فرهنگ و تمدن بشر عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه باید به رشته بها داده شود و استادان با زبان روز آموزش و راهنمای حرکتی علمی باشند، دانشجو نیز نیروی محرکه در پیشرفت این رشته در مسیر درست است و بهترین تقکر این است که دانشجو اهل جزوه خوانی و صرفا نمره گرفتن نباشد.
وی افزود: دانشجو می تواند در عمل نقش آفرین و مهارت ساز باشد به شرط آنکه ارزش رشته خود را بداند، پیشتاز باشد و سمت نوگرایی حرکت کند.
رئیس دانشکده تصریح کرد: مد و پوشش زیبا حق هر انسانی می باشد و همه ما دغدغه مان این است که سنت های ایرانی حفظ شود و آثار خلق شده با هنر زیبای ایرانی آراسته باشد و این نقش موثر شما ست که فرهنگ و سنت اسلامی و ایرانی را عجین با آموخته های خود و دانش روز نمایید و نقوش تاریخی را زنده کنید،  از توانایی های خود برای فرهنگ سازی استفاده نمایید تا بتوانید مد دانشجویی را با شیوه های جدید بیان کنید.
مهندس گرد در پایان سخنان خود با اشاره به اقتصاد پوشاک بیان نمود: فهم و درکی درست از اقتصاد رشته خود کسب کنید چرا که صنعت به آن نیازمند است و از فرصت ها به خوبی بهره مند شوید . امیدوارم این نشست دو روزه سرشار از خیر و برکت برای شما عزیزان باشد.
گفتنی است در ابتدای این نشست خانم نجفی کارشناس فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای توضیحاتی را درباره اتحادیه انجمن های علمی و معرفی جشنواره حرکت بیان نمود و همچنین خانم جعفری کیان در ارتباط با فعالیتهای رشته طراحی دوخت، پارچه و لباس، مطالبی را ارائه داد.
کارگاه آموزشی توسط دبیر انجمن علمی، ارائه پاورپوینت فعالیت های انجمن علمی دانشکده توسط یکی از اعضای شورای مرکزی، پرسش و پاسخ و بازدید دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی طراحی دوخت سراسر کشور از نمایشگاه بین‌المللی نساجی و پوشاک، از دیگر برنامه های این نشست بود.
شایان ذکر است این نشست دو روزه فردا پنجشنبه 21/9/98 با برگزاری برنامه های  سخنرانی علمی تخصصی توسط دکتر الهی از استادان دانشکده شریعتی، کارگاه ایده پردازی، بررسی و تصویب اساسنامه طراحی دوخت و انتخاب دبیر و شورای مرکزی اتحادیه، به کار خود پایان خواهد داد.


نظر شما :