مدرس پر افتخار دانشکده شریعتی به عنوان اولین ناظر زن تاریخ ایران در مسابقات آسیایی

۰۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۳ کد : ۵۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۵۳

بخش خبری روابط عمومی دانشکده_ صنم نظامی کارشناس ارشد رشته تربیت بدنی که مدت 12 سال است به عنوان یکی از اساتید با تجربه دانشکده فنی دکتر شریعتی در رشته بسکتبال ،تدریس می نماید.
وی که از بازیکنان اسبق تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد، در نخستین فستیوال سبد طلایی بسکتبال ایران، تندیس طلایی برترین داور زن سال را دریافت کرد و در حال حاضر تنها زن ناظر فعال در آسیا است که به مدت 25 سال داوری مسابقات بسکتبال در سطوح مختلف را بر عهده دارد.

در این میان خبر"اولین ناظر زن تاریخ ایران در مسابقات قهرمان آسیا در رشته بسکتبال" در میان خبر های دانشکده، بسیار نظرم را به خود جلب کرد چرا که خبری پر افتخار توسط یکی از اساتید گروه تربیت بدنی دانشکده شریعتی بود که شاید فقط دانشجویان این گروه، آن را شنیده بودند.

بسیار مشتاق شدم تا با ایشان بیشتر آشنا شوم بنابراین در فواصل برگزاری کلاسهای ایشان فرصتی را فراهم آوردم و گفتگویی را با هم داشتیم.

در آغاز گفتگو، ایشان پس از معرفی خود،در خصوص این رویداد بی سابقه اظهار داشت : در ابتدای امر پس از دعوت از سوی فیبای آسیا (فدراسیون جهانی بسکتبال ) و تایید فدراسیون بسکتبال به این مسابقات، اعزام شدم و در مسابقات المپیک آسیایی جاکارتا که در اندونزی برگزار گردید، به عنوان اولین و تنها زن ناظر در مسابقات معرفی شدم.

نظامی افزود : از 4 ناظر فنی حاضر در این سری از مسابقات آسیایی در رشته بسکتبال 3 ناظر مرد بودند و من تنها ناظر فنی زن در این رقابت ها حضور داشتم. این بازی ها که در تابستان 2018 در کشور اندونزی برگزار شد، ناظر مسابقات متعددی بودم که در نهایت نظارت بازی فینال بانوان بین چین و کره به من سپرده شد.

وی درباره روند انتخاب خود برای نظارت در بازیهای آسیایی گفت: من به خاطر داشتن مدرک بین المللی ناظری فدراسیون جهانی، حائز شرایط و به همراه نفرات دیگر به مسئولان بسکتبال آسیا معرفی شدم که پس از تایید، به عنوان یکی از 4 ناظر برای نظارت در بازیهای آسیایی انتخاب شدم.

در ادامه گفتگو از دیگر موفقیتهای ایشان از جمله نقش وی در رشد و توسعه بسکتبال 3 نفره، سوال نمودم، توضیح داد : در مرداد 96 به عنوان اولین مسئول بسکتبال 3 نفره انتخاب شدم و زمانی که این سمت را بر عهده گرفتم رتبه بندی بانوان جهان در بخش بسکتبال سه نفره ، 96 بود و بعد از 6 ماه به دلیل برگزاری مسابقات متعدد و توسعه بسکتبال 3 نفره به رتبه 13 در جهان رسیدیم.

صنم نظامی از اساتید نمونه دانشکده شریعتی می باشد که ما در ادامه گفتگو به فعالیت ایشان در این دانشکده پرداختیم و وی اینطور پاسخ داد:

مدت 12 سال است که در این دانشکده در درس های تئوری و عملی تدریس می کنم و چند سال به عنوان مدیر گروه تربیت بدنی عمومی در خدمت دانشجویان بودم. چندین بار به عنوان داور در المپیاد های ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای بوده ام و در مسابقات وزارت علوم ، به عنوان ناظر ، فعالیت داشته ام .

در ادامه از وی ضمن سوال در خصوص سطح دانشجویان بسکتبال این دانشکده خواستم که توصیه ای به ایشان داشته باشند و نظامی ضمن بیان وضعیت خوب دانشجویان در حال حاضر، خاطر نشان کرد: اگر در راهی قدم بر می دارند چه ورزشی چه علمی و چه هنری ، همیشه پشتکار را سر لوحه خود قرار دهند و با کوچکترین ناملایمات ، نا امید و مایوس نشوند .

نظامی پشتکار و تلاش را لازمه موفقیت عنوان کرد و افزود : بعد از 26 سال حضور مستمر و مداوم چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مدرس، توانسته ام مدرک بین المللی ناظری فدراسیون جهانی را دریافت نمایم و عهده دار نظارت برای رقابت های بازیهای آسیایی شوم.

نظامی درباره حضور خود با پوشش اسلامی اظهارنمود :

برای همه خیلی عجیب بود که یک ناظر زن با حجاب اسلامی ، تمام وظایف نظارت را انجام می دهد و مشکلی برایش ایجاد نمی شود که این نشان می دهد حجاب محدودیت نمی آورد، مهم، دقت و توجه در کار است .

در آخر ضمن تشکر و قدردانی از شما استاد گرامی، یادآور می شویم که حضور شما به عنوان یک بانوی موفق و ارزشمند در عرصه بین المللی، بسی افتخار و به خود بالیدن را برای جامعه دانشگاهیان به ویژه بانوان سرزمینم به ارمغان آورد. از خداوند منان برای شما سلامتی و سربلندی را آرزو داریم.

کلید واژه ها: اولین ناظر زن تاریخ ایران مسابقات آسیایی رشته بسکتبال دانشکده شریعتی مصاحبه صنم نظامی نخستین فستیبال سبد طلایی


نظر شما :