وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: از نظر اشتغال، دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای وضعیت بهتری در جامعه دارند

۰۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۱ کد : ۴۲۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۳۳

توضیحات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون طرح ادغام دانشگاه‌ها
از نظر اشتغال، دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای وضعیت بهتری در جامعه دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ادغام دانشگاه‌ها، ضمن حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت های این مجموعه را مورد توجه آموزش عالی دانست و بیان داشت: از نظر اشتغال، دانش آموختگان این مرکز علمی و مهارتی وضعیت بهتری در جامعه دارند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ساماندهی دانشگاه‌ها گفت: آنچه در برنامه داریم بحث ادغام به معنای خاص درهم آمیختن دانشگاه‌ها نیست، مگر در شرایط اضطرار که در بررسی کارشناسان مشخص می‌شود، اما به طورکلی بحث اتصال واحدهای دانشگاهی به یکدیگر یا اتصال سازمانی واحدهای کوچک به واحدهای بزرگ را درنظر داریم.

وی افزود: به طور مثال؛ یک دانشگاه کوچک را به دانشگاه بزرگ متصل می‌کنیم که این مسئله نیز با هدف کیفی‌سازی صورت می‌گیرد؛ یعنی دانشگاه‌های کوچکتر نیز می‌توانند به لحاظ امکانات و تجهیزات، کیفی‌تر باشند و تحقیقات بهتری انجام دهند.

دکتر غلامی گفت: ساماندهی دانشگاه پیام نور به این صورت انجام می‌گیرد که در داخل مجموعه، واحدهای کوچک‌تر به واحدهای بزرگتر منتقل می‌شود.

وی ضمن حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت های این مجموعه را مورد توجه آموزش عالی دانست و بیان داشت: از نظر اشتغال، دانش آموختگان این مرکز علمی و مهارتی وضعیت بهتری در جامعه دارند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه علمی کاربردی نیز تکلیفش مشخص شده است به این صورت که دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به دستگاه دولتی فعالیت‌شان متوقف شده است.

گفتنی است چندی پیش مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد که ادغام یا تجمیع موسسات آموزشی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد

کلید واژه ها: وزیر علوم ادغام دانشگاهها دانشگاه فنی و حرفه ای


نظر شما :