نقش موثر دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال بانوان

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۶ کد : ۳۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۶۰۶

استاندار یزد در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به نقش موثر دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال بانوان به لزوم ایجاد رشته های متناسب با نیاز و اولویت های بانوان در استان تاکید کرد.
به گزاش اداره کل روابط عمومی، استاندار یزد در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ضمن خوشامدگویی و تشکر از عنایات رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای به یزد گفت : این استان با توجه به مهاجرت نیروی کار غیر بومی با تحصیلات پایین، دچار معضلاتی در زمینه اشتغال گردیده است که دانشگاه فنی و حرفه ای با مد نظر قراردادن رشته های مورد نیاز استان و بحث آمایش سرزمینی می تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.
دکتر طالبی افزود : هم اکنون برخی رشته ها از زمان های قبل وجود داشته است که شاید در حال حاضر کارآیی لازم را نداشته و نتواند به اشتغال جامعه کمک نماید که بازنگری ها در این زمینه می تواند موثر باشد.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص تغییر سرفصل ها متناسب با نیاز هر استان گفت : تلاش های صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه حائز اهمیت و قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اهمیت اشتغال بانوان استان گفت : استانداری از تدوین برنامه های کاربردی که در زمینه ایجاد رشته های متناسب با نیازها و اولویت های بانوان صورت پذیرد حمایت می نماید.
در این جلسه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن معرفی و بیان ویژگی های دانشگاه گفت : دانشگاه فنی و حرفه ای صرفا رویکرد صدور مدرک نداشته و اهتمام بر تربیت نیروهای کارآمد و فنی دارد.
دکتر صالحی عمران تصریح کرد : دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با داشتن حدود 12 هزار دانشجو و 3 هزار فارغ التحصیل، به مثابه پتانسیل قوی می باشد که توان تاثیر گذاری بر اشتغال استان یزد را دارد.
وی بیان کرد : همراهی و حمایت استانداری ها از دانشگاه های فنی و حرفه ای در هر استان ها می تواند به نتایج مفیدی منجر شود که این امر در قالب عقد قرارداد و امضای تفاهم نامه هایی که نیازمند همکاری های دو طرفه است امکان پذیر می باشد.

منبع خبر : https://goo.gl/txNSfK  

کلید واژه ها: نقش موثر دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال بانوان دانشگاه فنی و حرفه ای


نظر شما :