رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور : متناسب سازی رشته ها با ویژگی های جنسیتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۲ کد : ۳۶۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۴۸

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در دیدار با نماینده ولی وفقیه و امام جمعه یزد به تخصیص رشته ها بر اساس  تفکیک جنسیت در دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد.  
به گزارش اداره کل روابط عمومی، در این دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ضمن بیان توضیحاتی پیرامون دانشگاه فنی و حرفه ای افزود : این دانشگاه یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش عالی کشور با 173 دانشکده می باشد که از بارزترین ویژگی های آن، کم رنگ  بودن دغدغه اشتغال پس از فارغ التحصیلی است .
دکتر صالحی تصریح کرد : ائمه جمعه در استان ها می توانند به عنوان رکنی تاثیر گذار و فرهنگ ساز در جامعه، مبین ثمرات دانشگاه فنی و حرفه ای و برآیند تحصیل در این دانشگاه بر جامعه و آینده جوانان این مرز و بوم باشند.
وی با اشاره به رویکرد تفکیک جنسیتی در دانشگاه فنی و حرفه ای بیان کرد : تاکید دانشگاه بر متناسب سازی رشته ها با ویژگی های جنسیتی دانشجویان می باشد.
در این جلسه نماینده ولی وفقیه و امام جمعه استان یزد ضمن تشکر از ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای و روسای آموزشکده های استان، با تاکید بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران گفت: زمان آن رسیده است که تمام تشکیلات و ارگان ها یک بازنگری کلی در نحوه عملکرد خود و نتایج آن داشته تا بتوانند با شناسایی کاستی ها و سرمایه گذاریی در جهت رفع آن ها، توان ایستادگی بیشتر در مقابل تحریم ها را داشته باشند.  
وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه آموزش که برخی از آن ها ریشه در زمان پایه گذاری سیستم های آموزشی  در ایران دارد تصریح کرد : نیاز است در دانشگاه فنی و حرفه ای علاوه بر آموزش علم و فن، دانشجویان را مجهز به قدرت تفکر و خلاقیت کرده تا دانشجویان بتوانند با بهره گیری از اندیشه خود و پرهیز از سطحی نگری از شرایط دشوار عبور کنند.
امام جمعه استان در پایان بر فرآهم آوردن بسترهای لازم جهت اشتغال، خصوصا اشتفال بانوان و ایجاد مشاغل خانگی تاکید کرد.

منبع خبر: https://goo.gl/5Qj6wD 

کلید واژه ها: متناسب سازی رشته ها با ویژگی های جنسیتی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای


نظر شما :