گفتگوی روابط عمومی دانشکده شریعتی با معاون و مدیر کل پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای

۰۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۴ کد : ۲۴۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۴۵

روابط عمومی دانشکده شریعتی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار به عنوان بزرگترین رویداد پژوهشی و فناوری کشور، فرصت را مغتنم شمرده و گفتگویی با دکتر زنگنه، معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای و دکتر رجایی مدیر کل پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای، ترتیب داد.


دکتر زنگنه در خصوص سطح نمایشگاه اظهار داشت: مطمئنا سطح نمایشگاه قابل قبول بود اما ما در دانشگاه فنی حرفه ای توقع مان بالاتر می باشد و این اقدام در واقع یک آغاز است و با اهداف ما فاصله دارد و باید با تلاش و همت بیشتر به آن سطح اوج حرکت کنیم.
وی مهمترین برنامه در دستور کار دانشگاه را ایجاد مراکز رشد و نو آوری در کسب و کار  عنوان کرد و افزود: ما باید در قالب شرکتهای دانش بنیان به سمت تجاری پیش برویم تا زمانی که نتوانیم نماد تجاری ایجاد کنیم کاری انجام نداده ایم.
معاون پژوهشی دانشگاه خاطر نشان کرد: تقریبا همه کارها و طرح های ارائه شده قابلیت های خوبی دارند، اما واقعیت این است که هر طرحی قبل از اینکه به بازار عرضه شود باید مطالعه گردد چر ا که این ایده ها، خلا قانه و طرح ها، تکنیکال است؛ لازم است فضایی را ایجاد کنیم که این کارها با صنعت مطالعه گردند تا در تجارت طرح شوند.
وی دانشگاه فنی و حرفه ای را یک دانشگاه جوان معرفی کرد و افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای بعنوان دانشگاه زیر مجمو عه وزارت علوم باید شناخته شود و توانمندی های آن معرفی گردد.

 

همچنین دکتر رجایی سطح نمایشگاه را نسبت به سال قبل بهتر ارزیابی کرد و افزود: دو طرح پژوهشی ربات پذیرایی و موتور برقی 8هزار وات که از واحد گیلان و شهید منتظری مشهد  در سالن اصلی نمایشگاه هستند، در مرحله فاز 3 قرار داد صنعتی می باشند و قرار است تجاری شوند.
وی تصریح کرد: امسال جای بسی خوشحالی است که ‌دانشگاه فنی و حرفه ای با کسب امتیاز عالی به عنوان یکی از غرفه های برتر از سوی دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه معرفی و تقدیر گردید و ما نیز در تلاشیم تا در تاریخ 29 دی ماه، با حضور دکتر برومند معاون پژوهشی وزارت علوم و چند نفر از نمایندگان مجلس از پژوهشگران برتر و استانهایی که بیشترین طرح پژوهشی را داشتند،  تجلیل نماییم.

دکتر رجایی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال پژوهش "پژو هشهای کاربردی، فن آوری های اشتغال زا و پنجه های کار آمد در تولید ملی" برای ایجاد خود باوری در دانشجویان، باید از پروژه های فارغ التحصیلی حمایت شود و در این راستا از پروژه های تکراری نیز جلو گیری گردد تا بتوان به سوی اهداف دانشگاه به درستی حرکت نمود.
 

کلید واژه ها: مصاحبه دکتر رجایی نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار دکتر زنگنه


نظر شما :