دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار

۰۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۳۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۸۸

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به عنوان بزرگترین رویداد پژوهشی و فناوری کشور، با حضور جمع زیادی از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های توانمند داخلی برپا گردید که فرصتی فراهم شد تا فعالین این حوزه ها، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید استادان، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را معرفی نمایند.
شایان ذکر است این نمایشگاه، به شکل متفاوتی نسبت به دوره‌های پیشین خود و با تلفیق بخش وزارت صنعت و وزارت علوم در حال برگزاری است.

این نمایشگاه ترکیبی از سه نمایشگاه فن‌بازار، ساخت ایران و پژوهش و فناوری است که با حضور و همکاری وزارت علوم، پارکهای علم و فناوری، واحدهای علمی و پژوهشی و مراکز رشد دانشگاهها و وزارت صنعت برگزار شده است.
شرکتهای صنعتی در این نمایشگاه نیازهای خود را مطرح کرده‌اند تا با استفاده از توان مراکز پژوهشی و شرکتهای دانش‌بنیان، این نیازها برطرف شود و دبیرخانه دائمی شورای عالی علوم، پژوهش و فناوری وظیفه پیگیری نیازها  و توانها را بر عهده دارد.
در این راستا مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای نیز آثار و دستاوردهای جدید خود را به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه روز چهارشنبه 5/10/97  مورد بازدید معاون پژوهشی وزارت علوم و فناوری،  دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ؛به همراه معاونین حوزه ستادی و معاون پژوهشی دانشکده شریعتی قرار گرفت. 
لازم به ذکر است در این نمایشگاه پرینتر سه بعدی، پهباد، قدم زن هشت پا، مکانیزم برف پا کن، گیتار ،کوله پشتی، ربات کارخانه ای از دستاوردهای علمی و پژوهشی بود که از دانشکده شریعتی  به نمایش گذاشته شده بود.

کلید واژه ها: دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار


نظر شما :