استاد رائفی پور:دانشی که تنها ابزاری برای آسایش شود، آدم ساز نیست و آرامش نمی آورد.

۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۷۰۰

به همت انجمن_اسلامی_دانشجویان دانشکده شریعتی ویژه برنامه روز دانشجو روز چهارشنبه 97/9/14 با حضور و سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور در آمفی تئاتر مفرح برگزار شد.

دکتر رائفی پور در ابتدا با اشاره به سخنان امیر المومنین (ع) از ایمان حقیقی و مومن واقعی مطالبی را بیان نمود و گفت:"ایمان سست و ضعیف با ضربه ای میریزد اما ایمان واقعی به انسان امنیت و آرامش می دهد و مومن یعنی کسی که امین و امانتدار است و می توان به او تکیه کرد و در واقع منافق نیست و خیانت نمی کند."

وی در ادامه علم و پیشرفت را وسیله ای برای آسایش معرفی کرد و افزود: با گذر زمان و پیشرفت علم، انسان به آسایش رسید ولی به آرامش نه، پس آسایش، آرامش نمی آورد و این دو با هم متفاوت است. در واقع علم الهی و واقعی باید به آدمی جهت و مسیر درست دهد چرا که این علم نور است و باعث آرامش می شود و متاسفانه ما در حال حاضر دنبال آسایش هستیم و دانشی که تنها ابزاری برای آسایش شود، آدم ساز نیست و آرامش نمی آورد.

دکتر رائفی پور از شروع خلقت انسان و غرور و دشمنی شیطان سخن گفت و افزود: در مخلوق نشانه های خالق است، و در هیچ مخلوقی مثل انسان، خدا پیدا نشده است. خدا می خواست در هستی تجلی پیدا کند و با آفرینش انسان این تجلی را به او امانت داد و انسان پذیرفت و شیطان وسیله ای شد برای سنجش تربیت ما و کار او این است که به من و تو می گوید ایرادت کجاست ولی خیرخواهانه نیست واین تو هستی که باید ایرادت را بفهمی و برطرف کنی.

وی در پایان سخنان خود ضمن پاسخ به سوالات دانشجویان، خاطرنشان کرد: دانشجو، جوان است و آرمانگرا و پرانرژی. دانشجو باید حقیقت جو باشد . پس سعی کنید فرصت ها را از دست ندهید و دچار روزمرگی نشوید. باید یاد بگیرید که روی پای خود بایستید و به خود افتخار کنید و برای خودتان زندگی کنید و این را باور داشته باشید که در اینصورت به بالاترین مراحل خواهید رسید.



 


نظر شما :

محمد ۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۴
درود بر استاد رائفی پور و موسسه مصاف